Štát začína komunikovať s firmami len elektronicky

30.06.2017 13:11

Od soboty 1. júla musia zástupcovia slovenských firiem komunikovať s úradmi elektronicky. To je termín, kedy štát automaticky aktivuje na doručovanie elektronické schránky právnických osôb so sídlom na Slovensku, zapísaných v obchodnom registri.

Teda aj tie, ktoré neboli automaticky aktivované prvým prístupom. Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES) upozorňuje, že od tohto termínu už štátne úrady, ale aj samosprávy, Sociálna poisťovňa, súdy, notári či exekútori nebudú používať klasickú poštu, ale všetky dôležité dokumenty doručia zástupcom firiem online.

"Táto moderná forma komunikácie šetrí čas aj peniaze. Správne poplatky pri elektronických podaniach klesajú spravidla na polovicu. Niektoré elektronické služby, napríklad výpis z obchodného registra, sú dokonca zadarmo,“ vysvetlil generálny riaditeľ NASES Norbert Molnár. V prípade otázok budú operátori ústredného kontaktného centra k dispozícii výnimočne aj počas tohto víkendu od 8:00 do 18:00.

NASES avizuje aj nový dizajn e-schránok. "Užívatelia si budú môcť vybrať, či svoju e-schránku prepnú do nového šatu, alebo ešte budú pracovať s pôvodnou verziou, na ktorú sú zvyknutí,“ uviedol Molnár. Nový dizajn schránok má okrem iného priniesť vyšší užívateľský komfort. So správou elektronickej schránky pomôže sprievodca schránkou, ktorý užívateľov navedie a predstaví im základné funkcionality schránky.

Nová e-schránka ponúka viaceré vylepšenia. Ide napríklad o zjednodušenie a zjednotenie výberu a listovania v zozname správ, sprístupnenie žiadostí v schránke na jedno „kliknutie“, či zjednodušenie nastavenia notifikácií. Obe verzie budú fungovať paralelne, aby mali používatelia dostatok času zvyknúť si na nové prostredie a naučiť sa pracovať so schránkou.

#e-Government #elektronická schránka
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk