Slovenskí podnikatelia využívajú málo sociálne siete

Len 35 percent podnikateľov na Slovensku využilo vlani sociálne siete na svoju propagáciu. Aj keď ich počet narástol za 5 rokov o približne dve tretiny, podľa údajov Eurostatu patria vo využívaní sietí ako Facebook, Instagram, LinkedIn či ďalšie stále na chvost EÚ. Lídrom sú biznismeni na Malte, 73 % z nich svoj biznis spropagovalo prostredníctvom sociálnych sietí.

11.10.2018 06:00
žena, tablet, sociálne siete Foto:
Až 40 % podnikateľov v EÚ chce prostredníctvom sociálnych médií budovať imidž firmy.
debata (2)

„Slovenskí podnikatelia najčastejšie využívajú sociálne siete na posilnenie značky a propagáciu svojich produktov. Mnohí sa snažia preraziť navonok – smerom k zákazníkom, biznis partnerom a ostatným firmám a organizáciám. Je to však aj o komunikácii dovnútra firmy a posilňovaní lojálnosti súčasných zamestnancov. Mnohí si prostredníctvom sociálnych sietí hľadajú aj nových zamestnancov,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne.

Až 40 % podnikateľov v EÚ chce prostredníctvom sociálnych médií, kde sa zaraďujú okrem sociálnych sietí aj firemné blogy či Youtube videá, budovať imidž firmy. Je to takmer dvojnásobok v porovnaní s rokom 2013. Druhým najčastejším dôvodom na využívanie sociálnych médií je komunikácia navonok, najmä z konkurenčného pohľadu. Štvrtina podnikateľov využíva sociálne médiá na získanie a reagovanie na zákaznícke podnety, otázky či sťažnosti. Ich počet sa takmer zdvojnásobil za ostatných 5 rokov. Sociálne médiá ako také využíval na hľadanie potenciálnych nových zamestnancov v roku 2013 takmer každý desiaty európsky podnikateľ, vlani už každý štvrtý.

„Slovenskí podnikatelia sú síce na chvoste vo využívaní sociálnych sietí v biznise v rámci EÚ, ale v porovnaní s niektorými susednými krajinami sú na tom o čosi lepšie. Za nami vlani o čosi zaostali Česi (34 %) a Poliaci (26 %). Maďarsko nás za minulý rok o niečo predbehlo, sociálne siete využívalo 36 % podnikateľov a v susednom Rakúsku ich bola až vyše polovica,“ doplnila Buchláková.

Najčastejšie využívajú sociálne médiá európske firmy pôsobiace v turizme, v oblasti sprostredkovania nehnuteľností a v maloobchode. Podobný trend je aj na Slovensku, keďže 12 % percent firiem pôsobiacich v maloobchode využíva na propagáciu sociálne médiá, 10 % firiem v turizme a 4 % firiem pôsobiacich v oblasti nehnuteľností. Najviac, až 88 % firiem práve z oblasti turizmu využíva na propagáciu sociálne siete ako Facebook, Twitter či LinkedIn.

Veľkosť firmy zohrávala úlohu v tom, do akej miery sú sociálne médiá využívané. V roku 2017, viac ako dve tretiny EÚ firiem, ktoré zamestnávajú 250 a viac ľudí, malo účet na sociálnych sieťach (68 %). Na porovnanie, sociálne siete na svoju propagáciu využívalo 43 % malých firiem (od 10 do 49 zamestnancov). Počet ľudí, ktorí sledujú sociálne siete, pritom z roka na rok rastie. Vlani na Slovensku sledovalo sociálne siete 73 % užívateľov internetu, v roku 2010 ich bola polovica. Zo susedných krajín nás v tejto štatistike predbehli Maďari (86 %), za nami sú Poliaci (65 %), Rakúšania (63 %) a Česi (58 %).

Využívanie sociálnych sietí v EÚ
Krajina Počet ľudí v %
Európska únia 67
Belgicko 84
Bulharsko 79
Česká republika 58
Dánsko 79
Nemecko 58
Estónsko 71
Írsko 75
Grécko 72
Španielsko 70
Francúzsko 52
Chorvátsko 71
Taliansko 63
Cyprus 79
Litva 74
Lotyšsko 70
Luxembursko 75
Maďarsko 86
Malta 87
Holandsko 76
Rakúsko 63
Poľsko 65
Portugalsko 78
Rumunsko 82
Slovinsko 59
Slovensko 73
Fínsko 70
Švédsko 76
Veľká Británia 77
Nórsko 86
Zdroj: Európsky štatistický úrad Eurostat, údaje za rok 2017
   

© Autorské práva vyhradené

2 debata chyba
Viac na túto tému: #sociálne siete #podnikatelia #Práca a kariéra