Firmy vzdelávajú nielen študentov

Pohľad slovenských firiem na vzdelávanie prešiel za posledné obdobie výraznou zmenou. Cieľom vzdelávacích aktivít už totiž nie sú len študenti.

05.03.2013 08:36
(typo - nepouzivat v orise) kniha, škola,... Foto:
Ilustračné foto
debata

Súčasťou marketingových aktivít firiem sa stáva trend vzdelávať nielen svojich vlastných zamestnancov, organizovať najrôznejšie stáže a tréningové programy pre študentov, ale čoraz viac venujú pozornosť aj vzdelávaniu svojich obchodných partnerov a odbornej verejnosti, ktorá využíva služby alebo produkty danej firmy.

Vzdelávať sa oplatí

Napriek tomu, že tieto aktivity so sebou prinášajú veľkú finančnú a organizačnú záťaž, výsledok v podobe dobrých vzájomných vzťahov, previazanosti, ako aj zvýšeného odbytu sa dostaví. Aj v tomto prípade platí, že je to beh na dlhé trate. Veľké spoločnosti sú miestom, kde sa často akumuluje silný personálny a odborný potenciál. Spoločensky zodpovedné firmy tento potenciál ďalej využívajú a rozvíjajú.

Častým príkladom je spojenie firmy so známym odborníkom, vysokoškolským učiteľom z danej oblasti. Odborník plní nielen úlohu odborného teoretického garanta, ale najmä akademické podmienky na vysokých školách nedovoľujú výskum v tejto oblasti tak detailne. Firmy na to majú priestory, ako aj finančné zázemie. Odborníci potom pôsobia pri organizácii seminárov, školení a prednášok pre svojich partnerov. Firmy si tak odborne, ale aj marketingovo zvyšujú kredit a stávajú sa dôveryhodnejšími v očiach obchodných partnerov a odbornej verejnosti.

Stavebníctvo je v tejto oblasti popredu

Špecifickým odvetvím v oblasti vzdelávania zamestnancov a partnerov je stavebníctvo, kde produkty alebo služby sú charakterizované zložitými technickými postupmi, ktoré si vyžadujú dôkladné inštruktáže. Odborne zdatní musia byť nielen obchodní manažéri pri predaji jednotlivých stavebných výrobkov, ale aj realizátorské firmy, ktoré prídu daný výrobok postaviť, nainštalovať na váš dom. V marketingových oddeleniach známych firiem sú každoročne vynakladané veľké finančné prostriedky práve na školenie zamestnancov.

Nezriedka stavebné firmy disponujú osobitnými školiacimi priestormi, ktoré zahŕňajú nielen ukážku, ale aj praktické vyskúšanie si výrobkov alebo postupu prác. Školenia patria do uceleného firemného systému vzdelávania, ktoré sa často končí firemným certifikátom odbornej zdatnosti.

Konkurencia v stavebnom priemysle je veľmi ostrá a stavebné firmy si uvedomujú, že vzdelávať zamestnancov a obchodných partnerov nestačí, preto sa dnes často stretávame s organizovaním najrôznejších seminárov určených pre odbornú verejnosť. Aktuálnym príkladom môže byť stretnutie architektov a projektantov v rámci konania Wienerberger fóra. Zatiaľ čo v Čechách ide o piaty ročník, na Slovensku sa koná po prvýkrát.

Architekti, projektanti a realizátori budú tak mať možnosť diskutovať a vzdelávať sa v oblasti stavebníctva, vymieňať si cenné informácie a kontakty. Stavebné firmy, ale aj spoločnosti v iných oblastiach tak nielen vzdelávajú a budujú dobrý image, ale najmä investujú do svojej budúcnosti z dlhodobého hľadiska.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba