Týždenník Škodovácký odborár vo svojom štvrtkovom vydaní uviedol, že o týchto požiadavkách rokovali odborári s vedením firmy na poslednej schôdzke v rámci kolektívneho vyjednávania a teraz čakajú na rozhodnutie predstavenstva.
Flexikonto je v automobilke nástrojom, ktorý jej pomáha byť flexibilnejšou v prípade výkyvov produkcie. Zamestnanci tak niekedy pracujú nad limit alebo pod limit svojej pracovnej doby a v dohodnutom období sa pracovná doba musí vyrovnať. Vyrovnávacím obdobím je 12 po sebe idúcich mesiacov. Časové saldo, ktoré môže u zamestnanca v tomto období vzniknúť, je 120 hodín.
„Veľkou zaujímavosťou je, že početné skupiny zamestnancov, či už robotníkov alebo technikov, ktorí prešli na flexikonto, úplne rázne povedali – sme už tak unavení vysokým tempom v takte a šiestou nočnou zmenou, že sa vzdáme na jeden rok rastu tarifu, keď firma nebude požadovať flexikontá,“ uvádza Škodovácký odborár.
V mladoboleslavských pretekoch sa teraz kvôli novým modelom vyrába na maximálnu kapacitu. V závode II, kde sa vyrába nová fabia a Rapid Spaceback, sa vo februári zaviedla tretia smena. „Kolektívne vyjednávanie naďalej beží a komentár dáme až po jeho skončení,“ povedal hovorca automobilky Jozef Baláž.
Odbory sa už v rámci tohtoročného kolektívneho vyjednávania dohodli s vedením firmy na ročnej pracovnej dobe a sociálnych nákladoch. Pokračuje vyjednávania o mzdách. Odbory chcú tento rok vyjednať vyšší rast miezd ako vlani, kedy sa mzdové tarify zvýšili o dve percentá. Priemerná hrubá mzda v robotníckych pozíciách v automobilke je približne 34 000 českých korún a terajší dohoda platí do konca marca.
Asi 800 odborárov Škody Auto v januári protestovalo proti plánu firmy vyčleniť niektoré profesie do externých firiem.