Byť kreatívny je výhra na celý život

Marek Gurega založil prvú a jedinú kreatívnu akadémiu na Slovensku. Pred pár rokmi podobný inštitút zameraný na kreatívnosť a reklamu navštevoval v Prahe. Popri práci v reklamnej agentúre mal potrebu vzdelávať sa ešte viac, pretože ho reklamný svet v mladom veku úplne pohltil. V tom dobrom slova zmysle.

19.12.2016 06:00
debata
Marek Gurega Foto: Archív Mareka Guregu
Marek Gurega Marek Gurega

Tu niekde sa teda skrývala myšlienka vlastnej kreatívnej akadémie?
Na inštitúte vyučovali špičky českého reklamného sveta, rôzni kreatívni riaditelia TOP reklamných agentúr. Štúdium mi rozšírilo obzory a ja som tak nazrel do "veľkého sveta reklamy”. Po rokoch kreatívnej práce v českých reklamných agentúrach ma osud zavial do Bratislavy. Tu som sa rozhliadol, ako je na tom reklama v mojej rodnej krajine. Zistil som, že mladí ľudia s túžbou preraziť v reklame nemajú veľa možností, kde k tomu tak povediac "pričuchnúť”. A preto sa vo mne zrodila myšlienka založiť Creative Academy – prvú a jedinú kreatívnu akadémiu na Slovensku.

Je v niečom iná alebo výnimočná?
Nechcem hovoriť a lákať ľudí na to, že sme najlepší. To by bolo také klišé. Ale môžem povedať, že úrovňou, metodikou a hlavne mentormi z praxe je Creative Academy tou správnou voľbou, ten správny prvý krok pre človeka, ktorého snom je raz sa reklamou živiť. Nie je to rýchlokurz, kde za jeden deň z vás urobíme experta na reklamu. Ide o beh na dlhú trať. Je to ucelené štúdium, ktoré danú osobu pripraví na úroveň minimálne juniora v reklamnej agentúre.

Pre koho je teda určená?
Cieľovka sa tu nedelí vekom, ale skôr je to o tom, že kto pociťuje, že kreatíva, reklama, marketing je jeho vášňou, s ktorou dennodenne zaspáva, tak to je ten správny človek pre nás. Štúdium sa začína 16. januára 2017 a trvá do konca júna 2017. Výhodou je to, že sa vyučuje v pondelok a v stredu vždy od 19. do 21. hodiny. Prihlásiť sa teda môžu tak mladí študenti, ako aj pracujúci, ktorých to ťahá do kreatívy a reklamy. Každý predmet je pod vedením kvalitného mentora, ktorý už má nejaký ten piatok v reklame za sebou.

Čo všetko sa jej účastníci počas štúdia naučia?
Učiť sa od skutočných profíkov z praxe je niečo na nezaplatenie.Na­príklad od Michala Pastiera, zakladateľa firmy Zaraguza. A konkrétne sa študenti naučia pracovať s reálnymi zadaniami od reálnych klientov, ako kreatívne rozmýšľať, ako potlačiť svoje ego pri tvorbe, ako prezentovať, ako zaujať, ako pracovať s verejnosťou, ako si vytvoriť kreatívne portfólio a k tomu osloviť reklamnú agentúru, ako pripraviť skutočne dobrý event alebo akým smerom sa dnes uberá digitál a online. Každý si tam nájde to svoje. Bude to ozaj veľmi pestré a nebude tomu chýbať okrem profesionality aj zábava. Inak by to nebolo ono :-). Po absolvovaní bude študent pripravený na prácu v reklamnej alebo marketingovej agentúre. Mentormi sú aj ľudia z reklamných agentúr. Možno sa nájde niekto taký šikovný, že si ho niektorý z mentorov vezme pod svoje "krídla”.

Prečo sa majú ľudia vzdelávať celý život?
Aby sa posúvali každým dňom ďalej. Nemôžete celý život prežiť na jednom mieste. Aj vtáčatá po vyliahnutí a po určitom čase opúšťajú svoje hniezda. Objavujú svet. A to je na tom to krásne. V reklame je to podobné. Každý deň ste postavený pred nový brief, novú úlohu, ktorá vás núti poznávať v živote rôzne uhly pohľadu. Niekedy sa ani nestačíte diviť tomu, čo popri práci objavíte aj vo svojom osobnom živote.

Čo všetko dokáže človek zvládnuť v rámci samoštúdia, ak sa chce posunúť vpred?
Samoštúdium, mať chuť učiť sa, aj keď sa to odo mňa neočakáva, je jedna z najdôležitejších vlastností človeka pracujúceho v reklamnom biznise. Ale na to, aby sa samovzdelával, je potrebná prirodzená vášeň, zapálenie sa pre vec. Ak to niekto v sebe nemá, ak to nevychádza z jeho prirodzeného chcenia, potom to má o to ťažšie.

Dá sa kreativite naučiť?
To radi každého naučíme.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #vzdelávanie #Práca a kariéra #kreatívna akadémia