Automobilkám môžu chýbať kvalifikovaní pracovníci

Najväčším problémom slovenského automobilového priemyslu bude podľa Zväzu automobilového priemyslu (ZAP) SR v blízkej budúcnosti nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily a inovatívnej schopnosti firiem.

Informoval o tom riaditeľ sekretariátu ZAP Ján Pribula. Podľa ZAP je dôležité nájsť účinný nástroj na zabezpečenie mobility pracovnej sily, ktorá chýba v podstatných regiónoch.

„Okrem zavedenia duálneho systému do stredoškolského, ale aj vysokoškolského technického odborného vzdelávania, je potrebné v prechodnom období, kým tento systém začne naplno fungovať, naštartovať účinný systém rekvalifikácií a prípravy pracovnej sily, prevažne mladých ľudí, ktorí sú voľní na trhu práce,“ dodal Pribula.

Čítajte viac

V oblasti priemyselných inovácií by bolo podľa ZAP riešením spracovanie a schválenie Akčného plánu implementácie Stratégie inteligentnej špecializácie podľa zásad, ktoré sú v tejto stratégii prijaté a podľa odporúčaní Európskej komisie. „To otvorí cestu, pravdepodobne aj s použitím zahraničného know-how, k vytvoreniu funkčného a efektívneho systému na transfer poznatkov vedy a výskumu do priemyslu a jeho procesných, technologických a produktových inovácií,“ komentoval Pribula.

Aby sa automobilový priemysel na Slovensku ďalej rozvíjal a bol konkurencieschopný, je podľa ZAP potrebné intenzívne pracovať na rozvoji dodávateľského priemyslu s cieľom znižovania nákladov, zvyšovania flexibility dodávateľských reťazcov a zvyšovania konkurencieschop­nosti výrobcov v celom reťazci výroby automobilov.

Na druhej strane ZAP hodnotí automobilový priemysel na Slovensku ako stabilizované priemyselné odvetvie s potenciálom ďalšieho rozvoja. Podľa ZAP je budúcnosťou slovenského automobilového priemyslu investície do nových projektov a štart nových projektov u finálnych výrobcov a s tým súvisiacich nových projektov u dodávateľov. Príkladmi sú zmeny v ponúkaných produktoch automobiliek Volkswagen, KIA Motors ale aj produktov firmy PCAS v Trnave. Dôležitý bude tiež príchod novej automobilky Jaguar Land Rover.

Zväz automobilového priemyslu SR vznikol 22. júna 1993 v Bánovciach nad Bebravou. Momentálne zastupuje záujmy 168 právnych subjektov, ktoré pôsobia v oblastiach ako výskum, vývoj, výroba a predaj automobilov, motocyklov alebo ich súčastí, či dovoz motorových vozidiel.

Súvisiace články:

žena, muži, práca, manažér

Aké pracovné pozície firmy hľadajú? Pozrite si prehľad po krajoch

27.09.2016 11:53

Uchádzačom o zamestnanie sa ponúka pestrá paleta voľných pracovných miest vo všetkých regiónoch Slovenska.

Študent, škola, absolvent, profesia

O koho majú firmy najväčší záujem? O informatikov, strojárov, ekonómov

24.09.2016 09:18

Záujem o absolventov univerzít zo strany zamestnávateľov stúpa. Najlepšie šance zamestnať sa majú absolventi informatiky, strojárstva a ekonómie.

euro, peniaze, eurá, plat, výhra, mzda, dôchodok, vklad, sporenie

Koľko chcú zarábať vysokoškoláci

30.08.2016 07:00

Priemerný očakávaný plat absolventov vysokých škôl uvádzaný v ich životopisoch, keď vstupujú na trh práce, je 935 eur mesačne.

zostrelenie, lietadlo, boeing, ukrajina, MH17

Rusko si predvolá holandského veľvyslanca pre haváriu MH17

01.10.2016 17:06

Ruské ministerstvo zahraničných vecí si predvolá holandského veľvyslanca v Moskve, aby mu vyjadrilo nespokojnosť s výsledkami vyšetrovania havárie MH17.

Peter Kažimír

V roku 2020 by sme podľa Kažimíra mali mať v rozpočte prebytok

01.10.2016 17:02

Cieľom koalície je vyrovnané hospodárstvo štátu. V roku 2019 vláda počíta s prebytkom 0,2 percenta v štátnom rozpočte. Povedal to minister financií Kažimír.

Britain Wikileaks Assange

Zakladateľ WikiLeaks Assange: Nerobíme autocenzúru

01.10.2016 16:26

Zakladateľ WikiLeaks Assange odmieta kritiku americkej Demokratickej strany a iných na adresu platformy zameranej na odhaľovanie tajných dokumentov.

Richard Sulík

Sulík: V europarlamente som toľko, koľko treba

01.10.2016 13:35

Líder strany Sloboda a Solidarita (SaS) a europoslanec Richard Sulík trávi v europarlamente toľko času, koľko treba.